środa, 16 grudnia 2015

10 rzeczy, które zdążysz ogarnąć jeszcze w tym roku



Grudzień jeszcze trwa sobie w najlepsze. Zanim więc zaczniemy myśleć o noworocznych postanowieniach, pomyślmy, co możemy zrobić już dziś, żeby ułatwić sobie start w Nowym Roku. Warto zacząć działać już dziś.


1. Odwiedź ginekologa (zakładam, że większość czytelników tego bloga to kobiety). Zrób cytologię . To punkt obowiązkowy. Przy okazji nie zaszkodzi poprosić o usg. Czy to nie fajne uczucie, wkraczać w Nowy Rok z poczuciem, że wszystko w porządku z naszym zdrowiem?

2. Odwiedź dentystę. Zrób przegląd uzębienia i/lub ewentualne naprawy. Ja jestem na etapie umawiania się na wizytę, mam nadzieję, że uda mi się do końca grudnia oddać w ręce stomatologa.

3. Odgrać w końcu swoją chatę! Mam zamiar do końca roku 2015 pozbyć się 100 rzeczy. Na razie oddałam koleżance bluzę, którą zakładam tylko trzy razy do roku, wyrzuciłam na śmietnik zużytą patelnię, a użyty po raz ostatni żółty lakier do paznokci wylądował w koszu. Nie wiem jak Was, ale mnie modne ostatnimi czasy pojęcie decluttering strasznie kręci.

4. A jak już odgracisz swe salony, to je wysprzątaj. Już tak mam, że 1 stycznia każdy kąt mego mieszkania musi lśnić czystością. Żeby się nie przemęczać, wystarczy systematycznie poświęcać każdego dnia pół godziny na porządki, a efekt przerośnie Wasze oczekiwania. Czysta przestrzeń = nowa energia.

5. Zacznij ćwiczyć/uprawiać jakiś sport już teraz. Po co czekać z rozpoczęciem tego, co nieuniknione na magiczna datę? Może to być chociażby stepper czy zwykłe brzuszki. Najważniejsze to zacząć i wpaść w rytm.

6. Wykonaj zaległe telefony, napisz zaległe maile. Opłać rachunki. Na pewno jest kilka drobnych spraw (służbowych bądź prywatnych) które chcesz mieć za sobą.

7. Zacznij suplementację bezcenną witaminą D. Nie ma sensu czekać na słoneczne dni, aby uzupełnić niedobory. Leć do apteki już teraz i poproś o najłatwiej przyswajalny preparat. Polecam Vigantoletten 1000.

8. Odbębnij trudne rozmowy. Wyjaśnij niewyjaśnione sprawy. Uściślij niejasności. Każdy z nas ma tematy, które trzeba dokończyć lub zamknąć. Podziękuj, przeproś, odezwij się do kogoś z kim chcesz odświeżyć relacje, ale jakoś tak przez cały rok nie było Ci po drodze.

9. Uporządkuj swoje stanowisko pracy. Powyrzucaj niepotrzebne papiery. Wytrzyj biurko. O wiele lepiej pracuje się w schludnych warunkach.
 
10. Zacznij myśleć pozytywnie. Do Nowego Roku wejdzie Ci to w krew!


5 komentarzy:

  1. Ogarnęłam wszystko :) Tylko moim sportem są spacery:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, szacun i szóstka z plusem:) Spacery są jak najbardziej ok.

      Usuń
  2. Praktycznie wszystko ogarnięte. Tylko te rozmowy trudna sprawa i zaległe telefony. W nowym roku muszę popracować nad systematycznoscią, relacjami z bliskimi i nowymi znajomymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i bardzo dobrze. Ważne, by iść do przodu. Ja powoli też już mam wszystko ogarnięte.

      Usuń