niedziela, 21 czerwca 2015

Karczma Warmińska w Gietrzwałdzie




Gdzieś po drodze z Olsztyna do Ostródy leży malowniczy Gietrzwałd. To właśnie tutaj znajduje się owiana dobrą sławą Karczma Warmińska.


W Gietrzwałdzie byłam już czwarty raz. Tym razem jechałam tam w porze obiadowej z mocnym postanowieniem spróbowania specjałów warmińskiej kuchni. Pyszne staropolskie jadło i całkiem przyjemne krajobrazy sprawiły, że nie mogłam narzekać na niedzielę.
Po długim spacerze szlakiem charakterystycznych białych kapliczek udałyśmy się z córką na ul. Kościelną do Karczmy Warmińskiej. K. zamówiła po prostu rosół, ja- polecone wcześniej przez koleżankę golce warmińskie, czyli proste regionalne danie. Warto go spróbować, choć porcja była tak duża, że z powodzeniem mogłaby wystarczyć dla dwóch osób. Ja w każdym razie, choć zjadłam jakieś 2/3 talerza, dosłownie wytoczyłam się z gietrzwałdzkiej restauracji i ociężałym krokiem wracałam do samochodu pod górkę.








Karczma Warmińska to nie tylko bardzo dobra, prosta, nieskomplikowana kuchnia. To również jej klimat, na który składają się ludowe stroje kelnerek i kelnerów, odpowiednia oprawa muzyczna i wystrój. My jadłyśmy pod chmurką, bo grzechem byłoby nie skorzystać z tego w taką pogodę.Po skończonym posiłku poszłyśmy pozwiedzać trochę dziedziniec karczmy. To istny skansen lub/i muzeum. Mogłyśmy się przyjrzeć na żywo pracy kowala i obejrzeć wyroby garncarskie.



Golce Warmińskie





Jeśli więc zagościcie, nawet przejazdem, w Gietrzwałdzie, zajdźcie obowiązkowo do Karczmy Warmińskiej. Najecie się do syta i poczujecie klimat dawnej Warmii.

5 komentarzy:

  1. Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia :) U Was tak jakoś wakacyjnie, letnio - super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia z telefonu, więc szału nie ma, ale to fakt, powoli wprowadzamy się w wakacyjny klimat.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, czekam na najlepsze momenty czerwca! :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilonko, jakoś wena mnie ostatnio opuściła, ale dla Ciebie wszystko. Już niebawem :)

      Usuń