niedziela, 21 grudnia 2014

Kotlety jaglano- kalafiorowe




Ostatnio apetyt mi dopisuje. Hitem tego weekendu okazały się kotlety jaglano-kalafiorowe. Prostota wykonania, dostępność składników i wyśmienity smak sprawiają, że aż chce się przyrządzić takie danie.



Postanowiłam wczoraj nie robić zakupów i wykorzystać na obiad składniki, które mam w domu. Miałam w lodówce ziemniaki z poprzedniego obiadu, w szafce kaszę jaglaną, a w zamrażarce czekał na mnie kalafior. Przystąpiłam do dzieła.

Składniki:
- ugotowana kasza jaglana
- ugotowany kalafior (ja gotuję na parze)
- ugotowane ziemniaki (w ilości nieco mniejszej niż kasza jaglana i kalafior)
- ugotowana marchewka i pietruszka (np. z bulionu)
- 1 jajko
- kilka łyżek mąki ziemniaczanej
- cebula
- czosnek
- dowolne przyprawy

Wszystkie składniki łączę i ubijam tłuczkiem do ziemniaków na jednolitą masę. Cebulę i czosnek rozdrabniam wcześniej blenderem (można też drobno posiekać). Dosmaczam solą i przyprawami (słodka papryka, pieprz cayenne, gałka muszkatołowa, suszona natka pietruszki). Formuję coś na kształt kotleta i obsmażam na oleju z obu stron. Trzeba pamiętać o odsączeniu kotlecików na ręczniku papierowym. 

Danie smakuje wybornie. Można je podać z surówką lub jakimś sosem na bazie jogurtu (np. koperkowym). Ja pochłonęłam swoje wegetariańskie kotlety bez żadnych dodatków.

4 komentarze:

  1. Takiego połączenia nigdy nie próbowałam, ale chętnie to zmienię. Fajna propozycja ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Dzięki za przepis! Trzeba koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń