wtorek, 25 listopada 2014

Tymczasem w Olsztynie



Nie jest rzeczą łatwą dostrzec uroki życia w listopadzie. Wszechogarniająca szarość, krótkie dni i ziąb nie zachęcają do wyjścia z domu. Mimo wszystko, ostatnimi czasy znalazłam kilka perełek w moim mieście.


1. Obchody Dnia Niepodległości.
11 listopada wybrałyśmy się z córką na obchody Dnia Niepodległości. Przemarsz różnych formacji wojskowych okazał się całkiem niezłym widowiskiem.




















2. Pierwszy śnieg i świąteczna atmosfera.

Poranek 20 listopada przywitał nas opadami śniegu. Nie wiem, czy też macie takie uczucie, że wraz z opadami śniegu zmienia się zapach powietrza? Oddycha mi się wtedy jakoś tak inaczej, jakby lżej. Czuje tę różnicę nawet przebywając w pomieszczeniu.

Sklepowe półki uginają się od świątecznego asortymentu. Kiedyś drażniła mnie bożonarodzeniowa atmosfera w połowie listopada. Teraz  to świąteczne szaleństwo dodaje mi otuchy. Mimo że w nim aktywnie nie uczestniczę. Nie muszę przecież niczego kupować, ale kto mi zabroni nacieszyć oczy?




3. Nowy mural. 
A może i nie nowy? W każdym razie ja go widzę po raz pierwszy. Myślę, że taka sztuka uliczna doskonale uatrakcyjnia nasze miasto.



4. Kamienica Naujacka za to niezmiennie króluje na ulicy Dąbrowszczaków. To jeden z moich ulubionych budynków w Olsztynie.


2 komentarze:

  1. Mural nie taki nowy, ale fakt faktem, mało ludzi go od razu dostrzega. Szkoda, bo piękny, ale większość patrzy pod nogi i myśli, jak najmniej zmarznąć.
    Śnieg jest świetny! Nawet jak pomyślę, że muszę odśnieżać auto i na drodze będzie niebezpiecznie. Tej atmosfery, jaką daje śnieg i świąteczne ozdoby nic nie przebije.
    W Kamienicy Naujacka jestem co tydzień na Olsztyn Toastmasters- w środku też jest piękna. Ale to pewnie i tak juz wiadome ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz, tak mi się zdawało, że jakiś mural kiedyś tam był. Ale czy ten sam?
    Zainteresowałaś mnie tym Olsztyn Toastmasters, podoba mi się ta inicjatywa. Z chęcią bym się na to pisała...gdyby tylko doba miała 48 godzin:)

    OdpowiedzUsuń