niedziela, 12 października 2014

Jak nie dać się jesiennej depresji?


Wraz ze spadkiem temperatur i mniejszą ekspozycją na słońce podatni jesteśmy na stany melancholii i przygnębienia. Małe i większe smuteczki wypełzają spod szaf, chandra czai się w kącie i w ogóle byle do wiosny. Jak umilić sobie szare, jesienne dni? Mam kilka sprawdzonych sposobów na odpędzenie podłego nastroju.


1. Pławienie się w kolorach jesieni. Chwytanie żółci i czerwieni. Zamykanie chwili w kadrze. Uwielbiamy z córką zbierać liście i zasuszać je w książkach.





2. Przebywanie na świeżym powietrzu. Nieważne, czy w słońcu, czy we mgle, czy w deszczu. Regularny dopływ tlenu jest dobry na wszystko. Zatem spacerujmy na zdrowie.

W drodze z przedszkola często spotykamy tego kotka

Najfajniej jest w lesie
Tyle słońca w całym mieście

Plac zabaw jest dobry na wszystko
Olsztyński street art

Podczas spaceru możemy obcować ze sztuką...
... i naturą
3. Wysiłek fizyczny. Bieg, trucht, szybki marsz, siłownia....cokolwiek, byle się zmęczyć. Zmęczony fizycznie człowiek nie ma sił na umartwianie się.


Siłofnia (KLIK):)

Można i tak...


4. Pasjonująca lektura. W autobusie, pod kołdrą lub na ławce w parku. Jak kto woli.




5. Rozgrzewanie się ciepłymi napojami.

Kawa ze spienionym mlekiem, posypana kakao i cynamonem

6. Ciepłe posiłki.

Domowy rosół świetnie rozgrzewa

7. Zabawy z dzieckiem. Aktualnie na warsztacie mamy skarby jesieni. Specjalizujemy się w koralach z jarzębiny:) Nic nie poprawia humoru tak, jak mądrości dziecka. Ostatnio na przykład usłyszałam: "Nie panikuj!".


Dary jesieni


Świat dziecka jest kolorowy także jesienią.

8. Przywoływanie wspomnień lata. Przeglądanie wakacyjnych zdjęć.

Plażing na Wyspie Sobieszewskiej (KLIK)


9. Dbanie o siebie. Peelingi, maseczki, pachnące balsamy.Czy chociażby zabieg pielęgnacyjny na dłonie, o którym pisałam TU.

10. Obejrzenie czegoś miłego w tv. Moje ostatnie hity to:
- stare odcinki serialu moich nastoletnich czasów- Beverly Hills 90210 (ach, to ich życie...)
- Dynastia (na kreacje aktorów mogłabym patrzeć godzinami)
Rolnik szuka żony :), serio! wkręciłam się na maxa!

11. Zmiana otoczenia. Jesień to dobry moment na małe wyjazdy, nawet jednodniowe czy kilkugodzinne.











Na meczu w Różnowie

13. Przebywanie z ludźmi. Z przyjaciółmi, znajomymi, rodziną bliższą i dalszą. Można się wesprzeć, pośmiać, wymienić doświadczeniami, zainspirować, zarazić dobrą energią. Albo rozpalić ognisko (KLIK).

4 komentarze:

  1. Zdecydowanie jestem za pyszną kawą i rosołem! :) TV nie oglądam ale gazety i książki w wolnej chwili to bardzo dobry pomysł! Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tych wolnych chwil było jak najwięcej. Jesień to dobry moment na zwolnienie tempa.

      Usuń
  2. jesień zdecydowanie moja ulubiona pora roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mimo wszystko wolę wiosnę i lato. Ale cóż, jakoś trzeba przetrwać te chłody:)

      Usuń