środa, 26 lutego 2014

Ostatnio przeczytane


...Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie- w każdym razie wygra...

                                  Henryk Sienkiewicz

Zima to znakomity czas na nadrobienie zaległości książkowych. U mnie w styczniu i lutym, za sprawą kilku tytułów, było trochę gwiazdorsko i politycznie:)
Oto, co udało mi się przeczytać w tym roku i moje krótkie recenzje.








  1. Anna Ficner- Ogonowska "Szczęście w Cichą Noc"- takie tam babskie czytadło, dobre w czasie okołoświątecznym. Można tu znaleźć wiele przepisów wigilijnych, rodzinne ciepło i miłość.
  2. Małgorzata Tusk "Między nami"- fajnie napisany życiorys naszej premierowej, uzupełniony dużą ilością zdjęć. Polityka, podróże, codzienność i osobiste wyznania pani Małgorzaty ukazane są na tle trójmiejskich i warszawskich realiów. Mimo niełatwych początków państwu Tusk udało się stworzyć świetny związek. Zdecydowanie polecam.
  3. Danuta Wałęsa, Piotr Adamowicz "Marzenia i tajemnice"- książka pokazuje wiele (mniej lub bardziej znanych) faktów z życia byłej prezydentowej,  którą podziwiam za spokój ducha i ogarnięcie tak licznej rodziny w trudnych politycznie czasach. O ile po tej lekturze postawa żony laureata Pokojowej Nagrody Nobla wzbudza mój szacunek, o tyle sam Wałęsa jako mąż i ojciec traci w moich oczach. Specjalną fanką Danki, co prawda, nie jestem, ale wybieram się w marcu na spektakl z Krystyną Jandą "Danuta W." do olsztyńskiego Teatru im. S. Jaracza.
  4. Anna M.Nowakowska "Dziunia"- nie przeczytałam tej książki jednym tchem. Pomysł ciekawy, aczkolwiek akcja (a w zasadzie jej brak) nudnawa. Autorka traktuje o trudnych relacjach tytułowej Dziuni z otoczeniem. Z braku laku można po nią sięgnąć.
  5. Małgorzata Potocka "Obywatel i Małgorzata"- opowieść znanej aktorki o latach spędzonych z liderem zespołu Republika, Grzegorzem Ciechowskim. Opisy barwnego życia gwiazd w szarym PRLu. Warto przeczytać.
  6. Camilla Lackberg "Zamieć śnieżna i woń migdałów"- prawdziwie zimowy kryminał; coś na jeden wieczór; wspominałam o tym TU.
  7. Małgorzata Braunek, Artur Cieślar "Jabłoń w ogrodzie morze jest blisko"- książka w formie wywiadu ze znaną gwiazdą kina. Znajdziemy tu szaleńczą, niepokorną młodość, fascynację buddyzmem, wiersze Szymborskiej i Hafiza oraz piękne fotografie.
  8. Tomasz Tomczyk "Blogger"- dzięki uprzejmości mojej wirtualnej koleżanki- blogerki przeczytałam tę lekturę w formie e-booka. Książka znana i polecana w blogosferze, więc nie wypadało się nie zapoznać:) Kilka porad na pewno mi się przyda.

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe książki. Musze koniecznie przeczytać Małgorzata Braunek, Artur Cieślar "Jabłoń w ogrodzie morze jest blisko". Polecasz Panna Marple? Pozdrawiam i jak zawsze czekam na następne wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chciałam kupić o Tuskach książkę bo widziałam już w księgarni wydaje się ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  3. O Tuskach już niestety nie mam:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również przymierzam się do książki Pani Premierowej, ale szkoda mi na nią trochę kasy (droga jest...). Podziwiam, że pochłonęłaś aż tyle tytułów! Aż mi samej głupio, że powinnam więcej czytać ;)
    Pozdrówki :)

    OdpowiedzUsuń